Laos & Cambodja 4 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joyce Tjokroatmo - WaarBenJij.nu Laos & Cambodja 4 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Joyce Tjokroatmo - WaarBenJij.nu

Laos & Cambodja 4

Door: Joyce & Eric

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Maandag 6 januari 2014 Siem Reap (Cambodja)
Vandaag stond onze tuk-tuk om 06.00 uur gereed om ons naar Angkor Wat te brengen. Vanmorgen kwamen we er weer achter dat het behoorlijk koud kan zijn, wanneer je met alleen een t shirt aan 6 km lang in het donker in een open vervoersmiddel als een tuk-tuk zit. We hebben besloten om de kleine toer te nemen. Dit houdt in dat we de volgende tempels gaan zien; Angkor Wat, Angkor Thom, Ta Keo, Ta Prohm, Banteay Kdei en Prasat Kravan. Vlak nadat we aankwamen kwam de zon op waardoor we nog wat leuke fotootjes hebben kunnen schieten van Angkor Wat met opkomende zon. Wat ons betreft is Angkor Wat nog indrukwekkender dan alle andere tempels die we ooit hebben bezocht. Mede door de gedetailleerde en rijk gedecoreerde muren en dergelijke, maar ook door de omvang (de gracht er om heen is een vierkant met zijden van 1½ km en de gracht zelf is 200 m breed). We waren blij dat we vanmorgen vroeg hier waren, want toen we er om een uur om negen weg gingen was het al stervens druk met toeristen. Het mooist vonden we Ta Prohm, omdat men hier enkele bomen nog heeft laten staan die met hun wortels dwars door en over de gebouwen heen groeien. Om 17.30 uur waren we pas weer terug in het hotel. Dus we waren blij dat we de korte route hadden genomen.

Dinsdag 7 januari 2014 Siem Reap (Cambodja)
Of het nu kwam door het lang in de zon te hebben vertoefd of door iets verkeerds gegeten of gedronken te hebben, maar feit is dat Eric zich niet lekker voelde en iedere keer naar het toilet moest. Dus vandaag de hele dag bij het zwembad gerelaxed. Nu waren we ook wel aan een rustig dagje toe na al die vermoeiende reisdagen.
’s Avonds ter afsluiting van onze vakantie gezamenlijk wat gedronken en werd onze reisleider Rik door Laurent in het zonnetje gezet. En net toen Laurent klaar was met z’n speech begon het vuurwerk (vanwege de nationale feestdag), waarbij Laurent er nog even aan toevoegde dat we kosten noch moeite hebben gespaard om onze dankbaarheid te uiten.

Woensdag 8 januari 2014 Siem Reap (Cambodja)
Fietsen gehuurd voor 1 dollar per stuk per dag. Gewoon een willekeurig punt op het navigatiesysteem aangewezen en daarnaartoe gefietst. Onderweg leuke tafereeltjes gezien.
Om 16.00 uur vertrok de bus richting vliegveld.

Donderdag 9 januari 2014
Pa en moe hebben ons om 07.45 uur opgehaald van Schiphol.

• 09 Januari 2014 - 18:55

Heleen:

Na weer een prachtige reis (ik heb weer genoten) fijn om te lezen dat jullie weer veilig terug zijn in Nederland.....

• 09 Januari 2014 - 21:04

Pa :

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn

• 09 Januari 2014 - 21:20

Mandy:

Yeahhh jullie zijn weer terug.